בקצרה לחסרי הסבלנות:

  • איך מוזילים את עלויות הרכב החודשיות ולא רק באמצעות חיסכון במחיר ביטוח הרכב?
  • ההוצאה החודשית על דלק עומדת על כ-1,000 שקלים בחודש וניתן בקלות להוזיל אותה
  • הימנעו מהאצה מהירה של הרכב. הקפצת המהירות מ-100 קמ"ש ל- 150 קמ"ש תביא לזינוק של 55% בצריכת הדלק
  • רכב עם גיר ידני חסכוני יותר בדלק
  • קונים רכב חדש? שווה להשקיע קצת יותר ולקנות רכב חסכוני בדלק, בדגש על הרכבים ההיברידים
  • אין תקציב לרכב חדש? יש מה לעשות. הפחיתו עומס בתא המטען, וודאו שיש די אוויר בגלגלים
  • נסיעה מהירה עם חלונות פתוחים במקום מזגן דווקא תגביר את צריכת הדלק

החודשים האחרונים היו מאתגרים למשקי בית רבים שנדרשו לצמצם בהוצאות בעקבות יציאה לחל"ת או פיטורים של אחד מבני המשפחה. אחת האפשרויות לחיסכון שעלתה על הפרק היא של הוזלת ביטוחי הרכב על רקע הפחתת שימוש ורכישת ביטוח רכב מקיף מבוסס קילומטראז'. רכישת ביטוח מבוסס נסועה, קרי המרחק הצפוי שהרכב צפוי לגמוע במהלך השנה, יכולה להוזיל את עלות הביטוח בעד כדי 25%, חיסכון של מאות ואפילו אלפי שקלים בשנה. ב- weSure בתהליך רכישת ביטוח הרכב הדיגיטלית המבוטח בוחר את מדרגת היקף השימוש הצפוי ברכב (6,000 ק״מ או 12,000 ק״מ) ומקבל הצעת מחיר על בסיס התחזית שלו מבלי ש- weSure דורשת ממנו להתקין אמצעי כלשהו ברכב, כדי לוודא שלא חרג מהקילומטראז' עליו הצהיר.

אלא שיש דרכים נוספות להוזיל את הוצאות הרכב בתקופה כזו ואחת מהן היא חיסכון בדלק והפחתת ההוצאות על צריכתו, אשר מהווה את אחת מההוצאות הכבדות יותר בגין אחזקת רכב. מרחק נסיעה ממוצע שגומעת מכונית פרטית בישראל עומד על כ-20 אלף ק"מ בשנה, מרחק שמתורגם להוצאה חודשית של כ- 1,000 שקלים בחודש על תדלוק.

אלא שניתן להפחית בקלות את ההוצאה הזו גם מבלי להפחית את מרחקי הנסיעה. כיצד ניתן לחסוך בדלק?

להימנע מהאצה מהירה

זה לא סוד שככל שהמכונית נוסעת מהר יותר, צריכת הדלק גבוהה יותר אך מה שמשפיע אפילו יותר על צריכת הדלק היא אופן האצת הנהיגה ומעבר ממהירות אחת לאחרת. נסיעה במהירות של כ- 80 קמ"ש נחשבת ליעילה ביותר במונחי צריכת דלק (אך המהירות המדוייקת לניצול מקסימאלי של הדלק משתנה בין מכונית למכונית). מה שבטוח היא שנסיעה מעל 100 קמ"ש מקפיצה את בזבוז הדלק. נסיעה במהירות של 120-130 קמ"ש היא לא רק יותר מסוכנת ומגבירה את הסיכון לתאונות דרכים ולעיתים אף לא חוקית, היא גם מקפיצה את בזבוז צריכת הדלק ב-20%. העלאת מהירות מ-100 קמ"ש ל-130 קמ"ש תעלה את צריכת הרכב ב- 25% ואילו מעבר חד מ-100 קמ"ש ל-150 קמ"ש תקפיץ את הצריכה ב- 55%. נהגים רגועים יותר ופחות תזזיתיים הם גם יותר חסכוניים בדלק ועל הדרך נוהגים באופן בטוח משמעותית, מה שצפוי להפחית גם את ההסתברות לתאונה ולהפעלת ביטוח רכב החובה וביטוח הרכב המקיף.

רכב ידני חסכוני יותר בדלק

יצרני הרכבים ביצעו כברת דרך בשכלול המכוניות האוטומטיות והפיכתן ליותר יעילות בצריכה וחיסכון בדלק, אך עדיין מכוניות עם גיר ידני נחשבות חסכוניות יותר בדלק. באירופה המכוניות הידניות נפוצות יותר וכאשר נוסעים לטייל ושוכרים רכב, ככל שרוצים לחסוך בהוצאות הדלק של נסיעות ארוכות במהלך טיול, מוטב לשכור דווקא מכונית ידנית על פני אוטומטית. בנהיגה בגיר ידני מוטב להאיץ במהלך ירידה ולהרפות, עד כמה שזה אפשרי, בעליה. כלל אצבע הוא זהירות במגע בברקסים. כל בלימה של הרכב מחייבת לחיצה מחודשת על הגז כדי להאיץ אותו מחדש.  הלחיצה על דוושת הדלק מוטב שתהיה זהירה ועדינה להבדיל מלחיצה חדה. גם את תהליך ההאטה מוטב לבצע לאט ובזהירות.

רכב ידני חסכוני יותר

בחירת רכב חסכוני בדלק

יצרניות הרכב מודעות לעלות היקרה של צריכת הדלק ופועלות בשנים האחרונות כדי לשפר ולייעל את מנגנוני צריכת הדלק ברכבים, זאת בד בבד עם התהליך החשוב של הפיכת המכוניות לירוקות יותר ופחות מזיקות לסביבה.

רכבים שנחשבים חסכוניים יותר בדלק בשנים האחרונות הם הרכבים ההיברידים או היברידים פלאג-אין לצד הרכבים החשמליים לחלוטין שהולכים וצוברים תאוצה אך תלויים לחלוטין בפריסה של עמדות טעינה. מכונית הבירידית מונעת ונוסעת על בסיס שילוב של חשמל (שמקורו בסוללות) ודלק (כמו מכונית רגילה שמקורו בתא הדלק). בהיברידית הקלאסית טעינת הסוללות נעשית על ידי מנוע הבעירה הפנימי (הבנזין) ואילו במכוניות הפלאג-אין הסוללות נטענות על ידי חיבור חשמלי. חשוב להדגיש כי שימוש בחשמל לאורך חלק מהנסיעה או כולה חוסך משמעותית בדלק. היופי שברכבים ההיברידים היא הסתגלות הדרגתית למעבר לטעינה חשמלית תוך "גיבוי" בדמות מנוע בעירה פנימי מבוסס דלק.

נשארתם עם הרכב הישן והבזבזן? עדיין יש מה לעשות

גם אם החלטתם לא להתחדש ברכב היברידי חסכוני, אפשר לחסוך בעלויות הדלק ברכב הקיים. ראשית, חשוב לבדוק מידי שבועיים את לחץ האויר בגלגלים. לחץ נמוך מידי מגביר את בזבוז הדלק. גם טיפול תקופתי ותחזוקה שוטפת של הרכב תמנע מהרכב להפוך בזבזני יותר ככל שיתיישן. בנוסף, יש קשר ישיר בין משקל הרכב לרמת צריכת הדלק. הפכתם את תא המטען למחסן לאופניים של הילד? אולי כדאי שתחפשו פתרון אחר. חפצים כבדים המונחים בתא המטען הופכים את הרכב לכבד יותר וכזה ששורף יותר דלק.

  • מה עליי לעשות במקרה של תאונת דרכים?

    ביטוח רכב חובהתביעותתביעות רכב חובה

    ראשית, תתקשר למשפחה שלך ותעדכן אותם שהכל בסדר. אחרי שתסדיר את הנשימה, אתה מוזמן להיכנס לאיזור האישי שלך באתר האינטרנט ולדווח על האירוע. ניתן גם להתקשר אלינו למספר *6835. כך, גם אנחנו נדע שקרתה לך תאונה ונוכל לטפל בך במהרה.

  • האם לבטח את הרכב שלי בביטוח מקיף או בביטוח צד ג' בלבד?

    ביטוח מקיףביטוח צד ג'

    על שאלה זו תוכל רק אתה לענות... אולם, לרוב נהוג לבטח כלי רכב ישנים רק בביטוח צד ג'. חשוב לדעת, כי ביטוח מקיף הינו ביטוח רחב יותר המעניק כיסוי לרכב עצמו כתוצאה מהסיכונים המכוסים בפוליסה, וכן נזקים לרכוש צד שלישי עד לגבול האחריות הנקוב במפרט. ביטוח צד שלישי מוגבל לחבות (אחריות) לנזקי רכוש כלפי צד שלישי בלבד.
    חשוב מאוד שתתאים את הביטוח בהתאם לצרכיך והיכולת הכלכלית שלך לעמוד בנזקים לרכב עצמו, ככל שלא בחרת לבטח את הרכב בביטוח מקיף. כמובן שרכב משועבד מחויב ע"י הבנק המלווה בביטוח מקיף הכולל סעיף שעבוד לבנק

  • האם מותר לנסוע ללא ביטוח חובה?

    ביטוח רכב חובהתביעות רכב חובה

    ביטוח החובה כשמו כן הוא - ביטוח חובה. כל בעל רכב מנועי (על פי ההגדרה בהוראות הדין) מחויב בביטוח חובה בתוקף.
    לתשומת ליבכם, לא רק נהיגה ברכב מנועי מחויבת בביטוח חובה, אלא כל שימוש ברכב מנועי (חניה, החנייתו, דחיפתו וכדומה. לפירוט מלא של כל השימושים ברכב מנועי ראה הוראות הדין)

  • מה מכסה ביטוח חובה?

    ביטוח רכב חובהתביעות

    ביטוח החובה מכסה אך ורק נזקי גוף שעלולים להיגרם למי שנפגע עקב תאונת דרכים כתוצאה מהרכב המבוטח.
    דהיינו, בעל הרכב, נהג הרכב, נוסעיו או הולכי רגל שנפגעו מהרכב המבוטח

שבירת מיתוסים על מזגן ברכב

זוכרים איך ההורים שלנו היו מתרים בנו לסגור את חלונות הרכב כשהמזגן פתוח או לחלופין להסתפק ברוח הנושבת מהחלון כדי לקרר אותנו בזמן נהיגה בימי הקיץ החמים? אז מסתבר שאם נסתפק בחלונות פתוחים בלי מזגן בנסיעה של 100 קמ"ש נחסוך רק 10% בצריכת הדלק למול נסיעה עם מזגן וחלונות סגורים. לא בטוח שמדובר בחיסכון שמצדיק את הסבל הזה. לעומת זאת, אם ננהג במהירות גבוהה של כ-130 קמ"ש עם חלונות פתוחים וללא מזגן דווקא נעלה ב-10% את צריכת הדלק.

יש לכם עוד שאלות?