כל בעל רכב בישראל חייב לרכוש על פי החוק ביטוח רכב חובה, שמכסה אותו מפני נזקי גוף שקרו בתאונת דרכים לו, לנהג, לנוסעים ברכב, להולכי רכב ורוכבי אופניים. נהוג גם לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', שנותנים מענה לגבי נזקי רכוש שהיו לרכב המבוטח (במקרה של ביטוח מקיף) או לגבי רכוש של צד ג' (במקרה של ביטוח מקיף וגם במקרה של ביטוח צד ג').

מהו עבר ביטוחי?

כאשר רוכשים ביטוח חובה או ביטוח מקיף, חברת הביטוח מבקשת לדעת גם את העבר הביטוחי של המבוטח עצמו. זהו פרמטר מהותי, שיכול להעיד על מידת הסיכון של המבוטח, על ההסתברות שלו להיות מעורב בתאונת דרכים ועוד. לכל ביטוח יש עבר ביטוחי משל עצמו (בגלל שמדובר בשני סוגי ביטוחי שונים) וכתוצאה מזה, כל אחד משפיע בנפרד על התמחור הספציפי של הביטוח. בסוף כל תקופת ביטוח (לרוב שנה) חברת הביטוח שביטחה אתכם חייבת לשלוח לכם דוח עבר ביטוחי, ובו מפורטים כל התביעות שהיו לכם בתקופת הביטוח. את המסמך הזה יש להציג לחברת הביטוח החדשה שבה אתם רוכשים את הביטוח שלכם. לרוב נהוג לבקש לראות את העבר הביטוחי של 3 השנים האחרונות.

ואם חברת הביטוח לא שלחה לי?

קיימת לכם שתי אופציות – גם אם כבר סיימתם את תקופת הביטוח בחברה הקודמת ולא קיבלתם דוח עבר ביטוחי אתם עדיין רשאים לבקש מהם שישלחו לכם את הדוח. בנוסף, כל חברות הביטוח מעבירות את הנתונים האלה גם להר הביטוח של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון וכל אחד יכול להיכנס לשם ולהפיק את האישור בעצמו (ואף לבקש שהדוח יישלח ישירות לחברת הביטוח החדשה שלכם).

  • האם לבטח את הרכב שלי בביטוח מקיף או בביטוח צד ג' בלבד?

    ביטוח מקיףביטוח צד ג'

    על שאלה זו תוכל רק אתה לענות... אולם, לרוב נהוג לבטח כלי רכב ישנים רק בביטוח צד ג'. חשוב לדעת, כי ביטוח מקיף הינו ביטוח רחב יותר המעניק כיסוי לרכב עצמו כתוצאה מהסיכונים המכוסים בפוליסה, וכן נזקים לרכוש צד שלישי עד לגבול האחריות הנקוב במפרט. ביטוח צד שלישי מוגבל לחבות (אחריות) לנזקי רכוש כלפי צד שלישי בלבד.
    חשוב מאוד שתתאים את הביטוח בהתאם לצרכיך והיכולת הכלכלית שלך לעמוד בנזקים לרכב עצמו, ככל שלא בחרת לבטח את הרכב בביטוח מקיף. כמובן שרכב משועבד מחויב ע"י הבנק המלווה בביטוח מקיף הכולל סעיף שעבוד לבנק

  • כיצד נקבעת פרמיית הביטוח בביטוח רכב מקיף?

    ביטוח מקיף

    פרמיית ביטוח רכב המקיף תלויה בשני גורמים עיקריים: הרכב המבוטח (ערך הרכב, עד כמה הרכב גניב, עלות החלפים במקרה של תאונה וכו') והנהגים שינהגו ברכב. ביחס לנהגים הנוהגים ברכב, ככל שהנהיגה ברכב תוגבל לנהגים נקובים בשם, לא תתאפשר נהיגת נהגים צעירים והעבר הביטוחי שלך יהיה טוב יותר (מספר הפעמים שתבעת את חברת הביטוח בביטוח מקיף), כך הפרמיה תהא נמוכה יותר. שים לב, אם ינהג ברכב בעת תאונה נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב (לדוגמה, בפוליסה ביקשת כיסוי לנהגים מגיל 24 ומעלה וברכב נהג בן 22) לא יהיה לך כיסוי ביטוחי.

  • מה זו מערכת FCW?

    ביטוח רכב חובה

    מערכת זו הינה מערכת בטיחות ברכב המתריעה בפני הנהג על אי שמירת מרחק. בחלק מהמערכות שהותקנו ע"י יצרן הרכב רכיב זה כולל גם בלימה אקטיבית של הרכב במצבי חירום מסוימים. קיום או התקנת מערכת זו ברכב מעניקה לך הנחה בדמי ביטוח החובה. במידה והתקנת מערכת זו ברכב, ובספח תעודת ביטוח החובה לא מעודכן כי קיימת מערכת זו ברכב, אנא פנה לחברתנו לעדכון הפרטים וקבלת הנחה בהתאם לתעריף החברה.

  • מה זו מערכת LDW?

    ביטוח רכב חובה

    מערכת זו הינה מערכת בטיחות ברכב המתריעה בפני הנהג על סטייה מנתיב הנסיעה. בחלק מהמערכות שהותקנו ע"י יצרן הרכב, רכיב זה כולל גם אפשרות לשמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה. קיום או התקנת מערכת זו ברכב מעניקה לך הנחה בדמי ביטוח החובה. אם התקנת מערכת זו ברכב, ובספח תעודת ביטוח החובה לא מעודכן כי קיימת מערכת זו ברכב, אנא פנה לחברתנו לעדכון הפרטים וקבלת הנחה בהתאם לתעריף החברה.

וטיפ אחד אחרון

בעבר הרחוק מאד, הפרמיה בביטוח חובה הייתה אחידה ללא הבדל גיל, מגדר, הימצאות מערכות בטיחות, העבר הביטוחי של המבוטח, השלילות שלו וכו', אולם המצב אינו ככה יותר. הפרמיות אינן אחידות, מסתכמות על מגוון רחב של פרמטרים ואת הביטוח ניתן לרכוש בצורה דיגיטלית באינטרנט או בוואטסאפ, והוא ברוב המקרים יהיה זול יותר מאשר בדרכים אחרות.

 

ט.ל.ח.
כתבה זו מובאת להרחבת הדעת וכשירות לציבור בלבד. אין באמור בכתבה זאת משום המלצה לרכישת ביטוח ו/או ייעוץ בתחום הביטוח ו/או משום תחליף לביצוע הבירור המקדמי הנדרש לפני עריכת ביטוח ע"י הנהג ו/או המבוטח. לפני רכישת ביטוח, לרבות ביטוח רכב, על הנהג ו/או המבוטח לבצע בירור מקדמי של צרכיו ו/או התייעץ עם גורם מקצועי מטעמו. ווישור ביטוח אינה לוקחת אחריות על המלצותיה בכתבה זו, ככל ומדובר בהמלצות, ואין בכתבה זו משום תחליף לביצוע כלל הפעולות המקדמיות הנדרשות כאמור ע"י הנהג ו/או המובטח, ואין בכתבה זו משום תחליף לשיקול הדעת המלא של הנהג ו/או המובטח בעת עריכת הביטוח.