ברכות על קבלת רישיון הנהיגה. עכשיו צריך להתאים את ביטוח הרכב לתנאים החדשים של נהג חדש, אבל קודם בואו נבין מהו נהג חדש ומהן המגבלות.

ביטוח נהג חדש ומלווה

בהתאם להוראות משרד התחבורה, נהג חדש מוגדר ככזה בשנתיים הראשונות לאחר שהוא קיבל רישיון נהיגה, ואם הוא מתחת לגיל 24 אז הוא יוגדר כנהג חדש צעיר. במהלך התקופה הזאת הנהג החדש מחויב בנוכחות של נהג מלווה בכל נהיגה שלו ברכב, יש עליו מגבלה של מספר נוסעים שהוא יכול להסיע ברכב, הוא חייב לתלות על השמשה האחורית של הרכב שלט המיידע את הנהגים האחרים כי מדובר בנהג חדש ללא ניסיון רב ורישיון הנהיגה שלו יחודש לחמש שנים בלבד, במהלכן יהיה חייב לעבור קורס רענון.

אחרי שעמדתם בכל התנאים והמגבלות של משרד התחבורה, כדאי שתקדישו גם מספר דקות כדי להתאים את ביטוח הרכב שלכם. נהגים חדשים, בגלל חוסר הניסיון שלהם, נוטים להיות יותר מעורבים בתאונות דרכים, ולכן ביטוח הרכב שלהם יהיה יקר יותר מאשר נהג ותיק. שימו לב שצריך להתאים את ביטוח החובה ואת ביטוח המקיף (או ביטוח צד ג') לרישיון הנהיגה של נהג חדש, שכן ללא זאת הביטוח עלול שלא לכסות נזקים שיקרו כתוצאה מנהיגה של נהג חדש.

  • האם ניתן לרכוש כיסוי זמני לנהג צעיר / חדש?

    עובדי מדינה לשנת 2024

    באפשרותך לרכוש הרחבה לכיסוי זמני לנהג נוסף שאיננו משתמש קבוע ברכב לרבות נהג צעיר/חדש, לרכב שערכו אינו עולה על 300,000 ₪, ללא צורך בביצוע שינוי בפוליסת החובה, לרבות סכומי ההשתתפות העצמית שבפוליסה.
    עלות ההרחבה הינה בהתאם לבא :
    הרחבה לכיסוי זמני ליום אחד – 30 ₪
    הרחבה לכיסוי זמני ל – 3 ימים – 60 ₪
    הרחבה לכיסוי זמני ל – 4 ימים – 80 ₪
    הרחבה לכיסוי זמני ל – 5 ימים – 100 ₪
    מייד לאחר פקיעת תוקף התוספת לתקופה קצובה, הכיסוי הביטוחי שהיה בתוקף לפני עריכת התוספת יחזור לקדמותו, לרבות גיל הנהגים, מספר הנהגים המורשים לנהוג, וותק בנהיגה וכו'.
    את הכיסוי ניתן לרכוש בתוספת פרמיה כאמור לעיל על חשבון המבוטח בכל סוגי האחזקה.

  • מה המשמעות של בחירת גיל הנהג הצעיר בפוליסה?

    עובדי מדינה לשנת 2022עובדי מדינה לשנת 2023

    בחירת גיל הנהג הצעיר המורשה לנהוג ברכב (הכיסוי הביטוחי) משמעותה כי פוליסת ביטוח המקיף או פוליסת ביטוח הצד שלישי, לא תכסה מקרה ביטוח שנגרם בעקבות נהיגתו של מי שאינו מכוסה ביטוחית על פי המפורט בפוליסה.
    יובהר כי גיל הנהג הצעיר בפוליסת החובה והמקיף או הצד שלישי יהיה בהתאם לגיל הנהג הצעיר ביותר שינהג ברכב. הגיל הנקוב יהיה זהה בין פוליסות החובה והמקיף/צד שלישי.

  • מיהו נהג חדש על פי הפוליסה?

    ביטוח מקיףביטוח צד ג'עובדי מדינה לשנת 2022עובדי מדינה לשנת 2023

    נהג שלא עברה שנה מיום קבלת הרישיון שלו ועד יום כניסת הביטוח לתוקף

  • האם מותר לנסוע ללא ביטוח חובה?

    ביטוח רכב חובהתביעות רכב חובה

    ביטוח החובה כשמו כן הוא - ביטוח חובה. כל בעל רכב מנועי (על פי ההגדרה בהוראות הדין) מחויב בביטוח חובה בתוקף.
    לתשומת ליבכם, לא רק נהיגה ברכב מנועי מחויבת בביטוח חובה, אלא כל שימוש ברכב מנועי (חניה, החנייתו, דחיפתו וכדומה. לפירוט מלא של כל השימושים ברכב מנועי ראה הוראות הדין)

השוואת ביטוח רכב

אין ספק שביטוח נהג חדש מייקר את ביטוח הרכב, אבל כמו בכל רכישה אחרת, ניתן וכדאי להשוואת בין חברות הביטוח כדי להוזיל את הפרמיה. ברוב המקרים, כדאי להשוות באמצעות תהליך דיגיטלי של חברת הביטוח. זהו לרוב תהליך מכירה פשוט, דינמי ומהיר.

 

 

ט.ל.ח.
כתבה זו מובאת להרחבת הדעת וכשירות לציבור בלבד. אין באמור בכתבה זאת משום המלצה לרכישת ביטוח ו/או ייעוץ בתחום הביטוח ו/או משום תחליף לביצוע הבירור המקדמי הנדרש לפני עריכת ביטוח ע"י הנהג ו/או המבוטח. לפני רכישת ביטוח, לרבות ביטוח רכב, על הנהג ו/או המבוטח לבצע בירור מקדמי של צרכיו ו/או התייעץ עם גורם מקצועי מטעמו. ווישור ביטוח אינה לוקחת אחריות על המלצותיה בכתבה זו, ככל ומדובר בהמלצות, ואין בכתבה זו משום תחליף לביצוע כלל הפעולות המקדמיות הנדרשות כאמור ע"י הנהג ו/או המובטח, ואין בכתבה זו משום תחליף לשיקול הדעת המלא של הנהג ו/או המובטח בעת עריכת הביטוח.