עולם הביטוח המסורתי עשה מעט מאוד שינויים והתאמות ב-150 שנים האחרונות. בשונה למשל מעולם הבנקאות, התיירות וה-E-Commerce, הביטוח לא ממש הצליח להבין את הפוטנציאל הגלום ביכולות הטכנולוגיות שהולכות ומשתפרות מידי יום. כיצד יכולות טכנולוגיות מתקדמות יכולות להשפיע ולשנות את עולם הביטוח? כיצד שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בעולם הביטוח יכולה לסייע ללקוחות הקצה? כיצד ניתן להוזיל את מוצרי הביטוח? כיצד פתרונות חדשים הנכנסים תחת הקטגוריה של InsureTech יחוללו שינוי ממשי? במאמר הבא אנסה להציג מספר דוגמאות וכלים שמימשנו בחברת WeSure אשר עונים על השאלות שהצגתי.
טכנולוגיה מתקדמת בביטוח
הטכנולוגיה מאפשרת היום לבצע כל פעולה מכל מקום בכל עת ומכל מכשיר. חברות ביטוח מסורתיות רבות עדיין תקועות בעולם של ניירות, תפעול מסובך של מאות אנשים ומערכות ליבה שאינן פתוחות לעולם ואינן מאפשרות שימוש בשירותים מתקדמים. לחברה חדשה שמתחילה לבנות את כל הטכנולוגיה מ- 0, יש את הפריבילגיה לעשות הכל נכון ולא לחפש פתרונות כדי להציל את המצב הקיים או לבנות מעטפת על מעטפת כדי לנסות ולענות על דרישות מתקדמות. המערכות שלנו נבנו מתוך תפיסה של שירות ללקוחות קצה, נגישות וגישה מכל מקום, בכל מכשיר קצה, בכל עת ובאופן עצמאי (Insurance on demand)-כך שהלקוחות שלנו יכולים למעשה לבצע כל פעולה באופן פשוט ועצמאי מבלי להיזדקק לסיוע של נציג שירות.
פתרונות מהירים, מאובטחים ופשוטים
העולם היום עובד בקצב מהיר. אם רעיון או פתרון אינם מגיעים לשוק במהירות – הם נעלמים. היכולת להפוך רעיון לפתרון עובד והיכולת לממש אותו – הינן קריטיות. חברות מסורתיות אינן יכולות לעבוד בקצב עבודה כזה, אינן יכולות להוציא לאור רעינות ופתרונות (Short time to market) ומי שנפגע הוא לקוח הקצה. חברות המושתתות על מערכות מתקדמות ועל תהליכי עבודה קצרים, ללא בירוקרטיה מיותרת ובעלי תפקידים שלעיתים צריכים לעצור תהליכים רק כדי להצדיק את עצמן – יכולות לעבוד בקצב המותאם למאה ה-21.
-
הייתי מעורב בתאונה והרכב ניזוק, כיצד אני מודיע לכם על כך?
ביטוח מקיףתביעות
לנוחותך, אנו מעמידים לרשותך מגוון אפשרויות לדיווח על האירוע: באזור המידע האישי, במייל: claims@we-sure.co.il או בטלפון: 6835*.
באיזור המידע האישי תוכל גם להתעדכן על אופן טיפול התביעה שלך, מרגע ההודעה ועד סיום הטיפול, כולל העלאת מסמכים ותמונות, עיון במסמכים ששלחת או ששלחנו אליך ועוד.
-
כיצד אני יכול לעקוב אחר הטיפול בתביעה שלי?
תביעותתביעות דירהתביעות מקיף
אנחנו ב- weSure נדאג לעדכן אותך בכל שלב באמצעות סמס או מייל. ובכל מקרה, אתה מוזמן גם להיכנס לאיזור המידע האישי ולהתעדכן בטיפול באופן שוטף.
-
הייתי מעורב בתאונה והרכב ניזוק, כיצד אני מודיע לכם על כך?
ביטוח מקיףתביעותלנוחותך, אנו מעמידים לרשותך מגוון אפשרויות לדיווח על האירוע: באזור המידע האישי, במייל: claims@we-sure.co.il או בטלפון: 6835*.
באיזור המידע האישי תוכל גם להתעדכן על אופן טיפול התביעה שלך, מרגע ההודעה ועד סיום הטיפול, כולל העלאת מסמכים ותמונות, עיון במסמכים ששלחת או ששלחנו אליך ועוד. -
כיצד אני יכול לעקוב אחר הטיפול בתביעה שלי?
תביעותתביעות דירהתביעות מקיףאנחנו ב- weSure נדאג לעדכן אותך בכל שלב באמצעות סמס או מייל. ובכל מקרה, אתה מוזמן גם להיכנס לאיזור המידע האישי ולהתעדכן בטיפול באופן שוטף.
Cloud Insurance
מהפכת שירותי הענן בטכנולוגיה בכלל ובעולם התוכנה והשירותים בפרט משנה את כל מה שארגונים עתירי IT ידעו והתרגלו אליו. במקום לנהל Data centers ענקיים, מורכבים, מסובכים ויקרים – ניתן להקים היום את כל תשתיות החברה המתקדמות – בסביבת ענן. סביבת הענן מאפשרת גמישות, יעילות, שליטה בשינויים כגון Scalability, שרידות מובנית (High Availability) ופתרון של התאוששות מאסון והמשכיות עסקית שהינו חלק ממערך הענן המובנה.
WeSure הינה החברה היחידה בישראל (ולעניות דעתי בעולם כולו) שהצליחה לעמוד בכל דרישות הרגולציה, אבטחת המידע והגנת הפרטיות הנוקשות לעבודה בענן של מערכות הליבה, כך שכל מערכות החברה יושבות בענן מאובטח ונהנות מכל היתרונות שציינתי.
Adaptive and Personalized Insurance
רוב חברות הביטוח המסורתיות בארץ ובעולם מוכרות מוצרי ביטוח אחידים שאמורים להתאים לכולם. בשטח המצב שונה : לכל אדם יש את המרכים שלו, את העדפות שלו, את הרצונות ואת ההתנהגות שלו. מוצרי הביטוח בחברות מסורתיות אינם עונים על הדרישות המשתנות הנ"ל. באמצעות יכולות טכנולוגיות מתקדמות (כגון AI-Artificial intelligence , Machine learning, Deep Learning, BI, ניתן ללמוד ולהבין יותר לעומק את דרישות וצרכי הלקוח המשתנים, ללמוד את התנהגות והרגלי הלקוח (Insurance based on behavioral) ולהתאים לו את המוצר שהוא באמת צריך ורוצה. היכולות הללו לא רק שמספקות מוצר מותאם ללקוח הקצה אלא מאפשרות הוזלה של המוצר (הלקוח אינו רוכש את מה שאינו צריך ) ולאפשר לו במוצרים מסויימים לשלם רק עבור מה שהוא צרך (Pay as you go).
InsureTech בשירות חברות הביטוח
בשנה האחרונה קמו עשרות חברות הזנק המנסות לספק פתרונות מתקדמים לתעשיית הביטוח המסורתית. ביודען כי זו תעשייה עתירת משאבים מחד אך מאידך ענייה יחסית בטכנולוגיה מתקדמת – הן מנסות להביא כל אחת בתחומה סוג של בשורה לעולם המיושן. חברות רבות מנסות לייצר ערוצי שיתוף פעולה כאלו או אחרים עם חברות ה-InsureTech הללו, אם באמצעות החצנה של שירותים, פתיחת ערוצי שת"פ לפיילוטים, סיוע בהגדרת דרישות ועיצוב הפתרון המוצע ועוד. חברת WeSure בה אני מנהל את מערכות המידע אף הגדילה לעשות ובימים אלו פותחת חממה לסטארטאפים בתחום הביטוח במרכז הפיתוח שלה בישראל, בה יוכלו חברות המנסות לבנות פתרונות חדשים לתעשיית הביטוח לקבל לא מעט ערכים מוספים, ידע, נסיון, שיתוף פעולה ואינטגרציה על פתרונות קיימים – מה שיאפדר להם להאיץ את הוצאת הפתרון המוצע לשוק.