אחת השאלות שכל בעל רכב שואל את עצמו הוא האם כדאי לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. זאת כמובן מעבר לביטוח רכב חובה, שחובה לרכוש בהתאם להוראות הדין בישראל. ננסה לפרק את השאלה ולענות עליה.

מה זה ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שנגרמו לרכוש של צד ג', כתוצאה משימוש ברכב המבוטח. לדוגמה, נסעתם ברכב ופגעתם ברכב אחר מאחור, יצאתם מנחיה ובטעות גרמתם נזק לרכב אחר שחנה או שאיבדתם שליטה על הרכב ופגעתם במעקה בכביש. המשותף לכל המקרים האלה הוא שהתאונות קרו באשמתכם וגרמו נזק לרכוש של צד ג' (שימו לב כי אין הכרח שיהיה מדובר ברכב של צד ג' בלבד, אלא ברכוש כלשהו). חשוב לשים לב שהנזק לרכב שלכם אינו מכוסה באמצעות ביטוח צד ג', וזה בדיוק ההבדל בין זה לבין ביטוח מקיף לרכב שמכסה גם את הרכב שלכם. אגב, אם בדוגמאות האלה קרו לכם גם נזקי גוף, הרי שהם יהיו מכוסים תחת ביטוח רכב חובה שרכשתם.

למי מתאים ביטוח צד ג'

ראשית, התשובה הכי טובה היא שזה הכל תלוי בהעדפות הסיכון שלכם כבעלי רכב. אבל יחד עם זאת, ישנם כמה שאלות שיעזרו לגם לגבש עמדה, לדוגמה, אם הרכב שלכם ישן והמחירון שלו לא גבוה, יכול להיות שלא משתלם לכם לרכוש ביטוח מקיף אלא רק צד ג'. כנ"ל גם לגבי אם אתם נוסעים הרבה או מעט, מה הסיכון שהרכב שלכם ייגנב, אם אתם סבורים שאתם נהגים טובים, אם קיימים עוד נהגים שמשתמשים ברכב ועוד וכמובן אם המחיר של ביטוח מקיף גבוה מדי עבורכם.

  • למה אני צריך כיסוי ביטוחי כנגד סיכוני צד ג' רכב?

    ביטוח מקיףתביעות מקיף

    גם הנהג הזהיר ביותר עלול חלילה לפגוע ברכב או ברכוש של צד ג'. פגיעה ברכב או ברכוש של צד ג' עלולה להגיע לעלויות גבוהות ולכן כדי לכסות את הנזק שעלול להיגרם לרכב ו/או לרכוש צד ג' רצוי לרכוש ביטוח צד ג'

  • האם לבטח את הרכב שלי בביטוח מקיף או בביטוח צד ג' בלבד?

    ביטוח מקיףביטוח צד ג'

    על שאלה זו תוכל רק אתה לענות... אולם, לרוב נהוג לבטח כלי רכב ישנים רק בביטוח צד ג'. חשוב לדעת, כי ביטוח מקיף הינו ביטוח רחב יותר המעניק כיסוי לרכב עצמו כתוצאה מהסיכונים המכוסים בפוליסה, וכן נזקים לרכוש צד שלישי עד לגבול האחריות הנקוב במפרט. ביטוח צד שלישי מוגבל לחבות (אחריות) לנזקי רכוש כלפי צד שלישי בלבד.
    חשוב מאוד שתתאים את הביטוח בהתאם לצרכיך והיכולת הכלכלית שלך לעמוד בנזקים לרכב עצמו, ככל שלא בחרת לבטח את הרכב בביטוח מקיף. כמובן שרכב משועבד מחויב ע"י הבנק המלווה בביטוח מקיף הכולל סעיף שעבוד לבנק

  • מדוע החוק מחייב ביטוח חובה

    ביטוח רכב חובה

    מטרתו של ביטוח החובה היא להעניק פיצוי כספי במקרים בהם ישנם נזקי גוף לכל אדם המעורב באירוע תאונתי לרבות נהג הרכב, נוסעיו, הולכי רגל או נפגעים אחרים. עלויות טיפול רפואי במקרים של נזקי גוף עלולים להיות משמעותיים מאוד ולהוות נטל כלכלי על הנפגע/ים. מדינת ישראל מחייבת קיום ביטוח חובה לכל רכב על מנת לוודא שיינתן פיצוי הולם בגין טיפול רפואי ובזמן סביר.

 

מה כדאי לשים לב?

מעבר לתנאים לגבי מי רשאי לנהוג ברכב על פי הפוליסה (נהג צעיר? חדש? נהגים נקובים?) כדאי לשים לב לגבול האחריות, שהינו המקסימום שחברת הביטוח תשלם במקרה של תאונה במהלך כל תקופת הביטוח. לרוב חברות הביטוח יציעו גבולות אחריות של מיליון שקלים עד מיליון שקלים וחצי, שהינם ברוב המקרים די והותר. מעבר לזה תסתכלו גם על גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה.

איך רוכשים ביטוח צד ג'

הרבה חברות ביטוח מציעות ביטוח צד ג', ולכן כדאי להשוות כדי לראות שאתם מקבלים את המחיר הטוב ביותר. גם פה, כדאי להשוות באמצעות תהליך דיגיטלי באתר של חברת ביטוח, שהינו לרוב תהליך מכירה פשוט, דינמי ומהיר.

 

 

ט.ל.ח.
כתבה זו מובאת להרחבת הדעת וכשירות לציבור בלבד. אין באמור בכתבה זאת משום המלצה לרכישת ביטוח ו/או ייעוץ בתחום הביטוח ו/או משום תחליף לביצוע הבירור המקדמי הנדרש לפני עריכת ביטוח ע"י הנהג ו/או המבוטח. לפני רכישת ביטוח, לרבות ביטוח רכב, על הנהג ו/או המבוטח לבצע בירור מקדמי של צרכיו ו/או התייעץ עם גורם מקצועי מטעמו. ווישור ביטוח אינה לוקחת אחריות על המלצותיה בכתבה זו, ככל ומדובר בהמלצות, ואין בכתבה זו משום תחליף לביצוע כלל הפעולות המקדמיות הנדרשות כאמור ע"י הנהג ו/או המובטח, ואין בכתבה זו משום תחליף לשיקול הדעת המלא של הנהג ו/או המובטח בעת עריכת הביטוח.